Chcete v roce 2017 zvýšit obraty Vašeho e-shopu?

  • podívejte se ZDARMA na případovou studii emailové komunikace s databází, díky které mi za poslední tři roky 10x stouply obraty mého e-shopu a díky které mi meziročně rostou obraty v rádech desítek procent. 
  • podívejte se ZDARMA na video, ve kterém popisuju 17 mailů, které můžete snadno převést na svůj e-shop
 

Počet eshopů na Českém trhu poslední dva roky dá se říct stagnuje. Každý rok některé eshopy skončí a nějaké nové se objeví. 

Co ale neustále roste je celkový objem peněz utracených v eshopech. Odhady meziročního růstu obratů v roce 2016 se pohybují okolo 20% nárůstu. 

 

Roste take počet objednávek z mobilních zařízení - v roce 2016 se pohybuje těsně pod hranicí 20%.

 

Rostou take průměrné ceny objednávek - v roce 2016 je průměrná hodnota objednávky necelé 2000,- Kč

 

Odpovídají tato čísla výsledkům Vašeho e-shopu ? 

 

Já jsem svůj první eshop založil v roce 2010 - e-shop se zábavní pyrotechnikou AApyroshop. V té době bylo na trhu 36 podobných e-shopů. Dnes jich je 64. Proto používám slovo "podobných" místo "konkurenčních". 

 

V letech 2010, 2011 a 2012 jsem si myslel, že prodej pyrotechniky je pouze sezónní záležitost. Objednávky přicházely de facto jen v listopadu a prosinci, obraty se pohybovaly okolo 200 000 tisíc ročně a průměrná cena objednávky se pohybovala okolo 1 000 korun. 

 

Zlom nastal v roce 2013, kdy jsem absolvoval online kurz Email Academy a začal jsem se věnovat studiu online marketingu a Facebookové reklamy. Od té doby mé obraty, průměrná cena objednávky a procento opakovaně nakupujících zákazníků neustále rostou. A neprodávám již jen sezonně, ale celý rok. 

 

 

 

 

Roční náklady na marketing tohoto eshopu se přitom pohybují od roku 2013 stále na stejné úrovni - mezi 80 000 a 100 000 Kč. 

 

 

Jak jsem toho dosáhl? 

 

Na toto téma bych dokázal mluvit možná několik dní, protože k dosažení úspěchu každého eshopu vede dlouhá cesta, která navíc nikdy nekončí. Online podnikání je obor, který se vyvíjí den ode dne a posouvá se dál a dál. K úspěchu vede spousta malých krůčků, ze kterých se tento úspěch skládá, ale také některé větší kroky. A já se s vámi podělím o krok, který považuju za největší a nejdůležitější. 

 

Budování databáze a komunikace s ní prostřednictvím mailingu

 

Svoji databázi buduje každý eshop pasivně - tím, že Vám objednávající zákazníci předávají svoji emailovou adresu. 

Lze ji budovat ale také aktivně - tím, že návštěvníkům Vašeho webu nabídnete například nejaký užitečný obsah zdarma ( já například e-book o tom jak vybrat pyrotechniku, nebo sérii videonávodů jak sestavit ohňostroj apod.), případně nějakou slevu na nákup nebo dárek navíc, výměnou za zanechání své emailové adresy. 

 

K aktivnímu budování databáze slouží tzv. mailingové nástroje jako například Smart Emailing nebo Mailchimp. Některá e-shopová řešení mají i vlastní mailingové nástroje a nebo je lze jednoduše napojit na výše zmiňované. S jejich pomocí pak vložíte na svůj web formulář pro zanechání kontaktu a po vyplnění formuláře Vám kontakt spadne přímo do seznamu kontaktů a nabízený obsah nebo sleva mu může odejít automaticky na vloženou emailovou adresu. 

 

S touto databází pak lze libovolně komunikovat a budovat tak s ní vztah, který vede k opakovaným nákupům bez nákladů na reklamu a navýšíte tak procento opakovaně nakupujících zákazníků. 

 

Pro úspěšné budování tohoto vztahu však doporučuji střídat prodejní a neprodejní maily. Pokud byste jen prodávali, tak zákazníka spíše otrávíte tím, že mu pořád něco nabízíte a časem Vaše maily přestane sledovat a nebo se odhlásí z odběru. Já osobně používám tři druhy mailů:

 

a) prodejní - posílám nabídky na slevy, výprodeje a časově omezené akce

 

b) neprodejní - posílám informace o novinkách v nabídce, legislativě, zajímavosti z oboru,  návody,odkazy na nové články na blogu apod. 

 

c) pečovací - pořádám pro zákazníky soutěže a zapojuju je do akcí, kde můžou vyhrát  hodnotné ceny 

 

Všechny tyto maily lze nastavit dopředu s nastavením rozesílky a lze na ně navázat další kroky, které Vaši úspěšnost ještě zvýší. 

 

 

Pokud se chcete nechat inspirovat, tak jsem pro Vás připravil kompletní případovou studii mých mailů za rok 2015, kdy meziroční obrat mého eshopu narostl o 43%. 

V této případové studii vám ZDARMA odhaluji všech 17 mailů, které jsem poslal v roce 2015 na svou databázi a které měly hlavní vliv na navýšení obratů mého e-shopu. 

 

Většinu těchto mailů pak budete moct jednoduše převést na Váš sortiment a také tak navýšit obraty Vašeho e-shopu a posílit vztahy s Vašimi zákazníky.