Jak navýšit hodnotu objednávky na Vašem e-shopu ??

10.09.2017 09:30

Tuto otázku si kladu už od roku 2010, kdy jsem spustil svůj první e-shop. Je to e-shop se zábavní pyrotechnikou AApyroshop. A jak mnozí víte, zábavní pyrotechnika je poměrně sezónní zboží (Vánoce, Silvestr). V letech 2010 - 2012 jsem tedy prodával více méně jen v listopadu a prosinci a průměrná cena objednávky se pohybovala okolo 1.000,- Kč. A nevěděl jsem, jak to změnit. Tak jsem se začal více věnovat marketingu, studovat, investovat do vzděláni a najednou se začly dít divy. Největší zlom nastal po absolvování Email Academy

Naučil jsem se budovat databázi ( používám k tomu skvělou českou aplikaci Smart Emailing), komunikovat s ní a další marketingové "triky". V roce 2013 najednou průměrná cena objednávky vyskočila na 1.908,- Kč za objednávku a letos je už na 2.488,- Kč za objednávku. A eshop nyní funguje díky správnému marketingu celoročně. Ročně přijde více než 1000 objednávek a i v tom nejslabším měsíci (únor) jsme měli 25 objednávek. Jak docílit toho, abyste prodávali i v "okurkové sezoně" se s Vámi podělím v některém z dalších příspěvků, dnes Vám uvedu několik příkladů, jak navýšit hodnotu objednávky.

  • Vytvářím časově omezené speciální nbídky pouze pro svoji databázi. Vyvolám tak dojem exkluzivity a v kombinaci časovým omezením to zvyšuje ochotu nakoupit. Celková marže je většinou nižší, ale při vyšší hodnotě objednávky je zisk dostatečně velký. Tyto akce dělám jen pro svoji databázi a ne pro kohokoliv, protože nechci dopadnout tak, aby lidé čekali jen na to, až bude něco "v akci". 
  • Zaměřuju se na upselly. K botám nabídnu impregnaci ve spreji. K velkému ohˇnostroji nabídnu bezdrátové odpalovací zařízení, k malému fontánu nebo daší malý ohˇnostroj pro zvětšení efektu. K online kurzu nabídnu další kurz za zvýhodněnou cenu nebo e-book za zvýhodněnou cenu. 
  • Snažím se co nejlépe popisovat produkty a dát zákazníkovi k dispozici co nejvíce informací, aby se nebál nakoupit online i dražší zboží.
  • Pravidelně komunikuji se svojí databází - buduji vztah a posiluji důvěru - zvyšuji tak ochotu nakoupit opakovaně ( i dražší zboží) a doporučit mě dalším potenciálním zákazníkům. 
  • Píšu blog na svém eshopu, kde návštěvníkům poskytuji dostatečné a relevantní informace, které by je mohly zajímat - buduji si tak status odborníka a opět tak zvyšuji ochotu nakoupit i dražší zboží. 
  • Prezentuji se na sociálních sítích, představuji novinky v nabídce a buduji fanouškovskou základnu, která mi důvěřuje a nebojí se nakoupit. 
  • Nezaměřuji se pouze na informace a prodej, ale také dávám - dělám různé soutěže, kvízy a pod. se zajímavými cenami - lidé, když vidí, že jim také dáváte, jsou ochotní dát také více Vám. 
Pokud chcete navýšit také vy hodnoty objednávek Vašeho e-shopu a nevíte jak na to, nechce se Vám vymýšlet strategie, postupy, texty..., nebo na to prostě nemáte čas? Nevadí... Kontaktujte mě nebo si přímo zde objednejte 30 minutovou konzultaci ZDARMA a já Vám s tím rád pomůžu.