Proč se vyplatí používat Facebook pixel a jak ověřit jeho funkčnost.

12.12.2016 18:27

Pokud inzerujete na Facebooku, pak jste se už určitě setkali s pojmem Facebook pixel a někteří z vás ho už pravděpodobně také používají.

Pokud ještě nevíte co to Facebook pixel je, tak se jedná o speciálně vygenerovaný kód, který můžete umisťovat na svoje webové stránky a sledovat pomocí něj chování zákazníků na nich. 

 Já se u svých klientů, kteří ho nepoužívají setkávám nejčastěji s otázkou, proč ho vůbec používat. Na tuto otázku jim vždy nabídnu dvě odpovědi:

  1. Facebook pixel je dobré používat pro měření výkonnosti reklam. Můžete jeho pomocí měřit efektivitu konkrétních reklam, vytvářet vlastní konverze a efektivněji investovat své peníze do reklamy. 
  2. Facebook pixel Vám umožňuje vytvářet okruhy zákazníků, díky kterým můžete vytvářet retargetingové reklamy a zvyšovat tak svůj konverzní poměr. Opět tak můžete efektivněji investovat své peníze do reklamy. 
 
Pokud svůj pixel ještě nemáte vytvořený, jednoduše si jej vytvoříte ve Vašem Správci reklamy záložce Facebook pixel/vytvořit pixel. Pokud to nezvládnete sami, požádejte o to správce Vašeho webu, stejně tak jako o umístění tohoto pixelu na váš web. 
 
Jak si ověříte správné fungování Vašeho pixelu? 
  1. Že již Váš Facebook pixel funguje si ověříte jednoduše ve správci reklam, kde uvidíte, že Vám u Vašeho pixelu svítí zelené kolečko.
  2. Že máte Facebook pixel správně nasazený na konkrétní stránce si ověříte stažením minaplikace Pixel Helper, která je k dispozici ke stažení pro prohlížeč Google Chrome. Po stažení se Vám pak bude zobrazovat vedle pole s adresou ikonka, na kterou když kliknete, tak uvidíte, zda je na stránce nasazený Facebook pixel. 
Na obrázku je příklad umístění Fb pixelu na stránce s objednávkou konzultace, kde pixel měří návštěvnost této stránky, vytváří mi z návštěvníků publikum, kterému se pak zobrazují další cílené reklamy. 
 
Další rady a tipy na to, jak pracovat s Facebook pixelem,  jak vytěžit co nejvíc z Facebooku a reklamy na něm vám rád sdělím při mých konzultacích. První 30 minutovou konzultaci si můžete objednat ZDARMA