Případová studie eshopu CZ Boty

Na podzim roku 2015 jsem měl jako Smartkouč online vzdělávacího programu SmartSelling konzultace s klientem tohoto programu - firmou FLEXIKO CZ s.r.o. ze Zlína. Tato firma je výrobcem kvalitních kožené obuvi. Měli problém s tím, že mají malé  marže na svých produktech, kvůli tomu, že prodávají zejména přes velkoobchodníky, kteří jejich produkty distribuují dál do obchodních sítí. Měli obavy zdražit, že by si distributoři našli jiné dodavatele nebo od nich přestali odebírat a nechtěli tak riskovat, že by museli například propustit některé ze svých zaměstnanců. Jedná se totiž o "rodinnou" firmu s lidským přístupem. 
Tak jsem jim navrhl vytvořit vlastní e-shop s vlastními cenami a začít se tak postupně vymaňovat z vlivu distributorů. 
 
V potaz padaly dvě varianty: 
 
  1. Vytvořím jim e-shop, kde mi zaplatí práci a budou se o něj starat sami a další práce a poradenství jim budu fakturovat.
  •   U této varianty máte vyšší vstupní náklady a dál záleží kolik chcete investovat - v začátku to pro Vás může být nákladnější než výnos z prodeje, ale v budoucnu se to pravděpodobně obrátí. Musíte se ale e-shopu věnovat a řešit co chcete a co nechcete, do čeho investovat, do čeho ne atd. 
  2.  Vytvořím jim e-shop na vlastní náklady, budu se starat o jeho marketing, včetně správy sociáních sítí na vlastní náklady a budu jim fakturovat provize z prodeje. 
 
  • U této varianty nemáte po celou dobu s e-shopem žádné náklady a veškeré riziko na sebe beru já. Na druhou stranu jsem motivovaný k tomu aby Váš e-shop byl úspěšný, protože Vám fakturuji provize z obratu. Pravděpodobně Vás také budu koučovat ohledně dalších Vašich strategií, budu s Vámi probírat vhodné změny ve firmě, v přístupu, v produktovém portfoliu, ve způsobu komunikace s Vašimi zákazníky atd. 
Ve Flexiku neměli nikho, kdo by se mohl e-shopu věnovat, nechtěli nikoho nového zaučovat ani kvůli tomu přibírat nového zaměstnance, a proto se rozhodli pro variantu č.2. 
 
  • V lednu 2016 jsem začal tvořit e-shop.
  • V únoru jsem spustil testovací provoz a přišly první dvě objednávky.
  • V březnu jsme e-shop oficiálně spustili, dál ladili a testovali a přišlo 5 objednávek.
  • V říjnu 2016 přišlo 44 objednávek v ceně cca 75 tisíc bez dopravy a doběrečného.
Roční náklady na hosting a doménu jsou cca 15 tisíc korun. Měsíční náklady na marketing závisí podle sezony a zvolených kampaní. Letos u eshopu CzBoty.cz dosáhnou odhadem 35 tisíc korun. 
 
Například ale u mého prvního eshopu AApyroshop, který je na trhu již 7 let a dosahuje ročního obratu okolo 2,5 milionu korun, jsou díky správně nastaveným komunikačním a marketingovým strategiím roční náklady na marketing jen 80 - 100 tisíc korun. 
 
Pokud si tedy myslíte, že Váš eshop stačí pouze vytvořit a ihned bude vydělávat miliony, tak to se určitě pletete. Ale díky správně zvoleným strategiím se dá docílít meziročních nárůstu v obratech v řádech desítek procent. 
 
Pokud chcete probrat možnosti Vašeho e-shopu ať už stávajícího nebo budoucího, objednejte si úvdodní 30 minutovou konzultaci ZDARMA