Případová studie e-shopu Ohňostroje-Černý.cz

Letos v na jaře mě oslovil jeden ze zákazníků mého AApyroshopu, že by se chtěl mimo realizací ohňostrojů začít věnovat také prodeji, a to včetně online prodeje. A že by chtěl prodávat můj sortiment, tak jestli bych mu s tím nepmohl. Z důvodů, které popisuju v mém článku na blogu, a také proto, že raději prodávám za koncové, než za velkoobchodní ceny, odmítl jsem zákazníkovi dodávat mé zboží za velkoobchodní ceny, ale neodmítl jsem mu pomoct.  Pomohl jsem mu najít novou značku, která na českém trhu ještě není, zprostředkoval jsem mu s ní kontakt a pomohl navázat spolupráci. K tomu jsem mu nabídl vytvoření e-shopu.
 
V potaz padaly dvě varianty: 
 
  1. Vytvořím mu e-shop, kde mi zaplatí práci a bude se o něj starat sám a další práce a poradenství mu budu fakturovat.
  •   U této varianty máte vyšší vstupní náklady a dál záleží kolik chcete investovat - v začátku to pro Vás může být nákladnější než výnos z prodeje, ale v budoucnu se to pravděpodobně obrátí. Musíte se ale e-shopu věnovat a řešit co chcete a co nechcete, do čeho investovat, do čeho ne atd. 
  2.  Vytvořím mu e-shop na vlastní náklady, budu se starat o jeho marketing, včetně správy sociáních sítí na vlastní náklady a budu mu fakturovat provize z prodeje. 
 
  • U této varianty nemáte po celou dobu s e-shopem žádné náklady a veškeré riziko na sebe beru já. Na druhou stranu jsem motivovaný k tomu aby Váš e-shop byl úspěšný, protože Vám fakturuji provize z obratu. Pravděpodobně Vás také budu koučovat ohledně dalších Vašich strategií, budu s Vámi probírat vhodné změny ve firmě, v přístupu, v produktovém portfoliu, ve způsobu komunikace s Vašimi zákazníky atd. 
Zákazník se nemohl rozhodnout, která varianta je pro něj lepší. Zjistili jsme ale, že má rád na vše svůj čas, rád sám objevuje nové věci a postupy, rád řeší věci po svém, a proto jsme se rozhodli pro variantu č.1.
  • V říjnu jsem začal tvořit jeho  e-shop. 
  • V  listopadu jsme e-shop spustili, založil jsem mu Facebookový profil, zaškolil jsem ho a nyní se už stará o vše sám. 
  • Fakturoval jsem mu 26 hodin práce.
  • Další poradenství mu fakturuji jedenkrát měsíčně, účtuji v 5 minutových intervalech. 
  • Zákazník se zatím zaměřuje na prezentaci v regionu svého bydliště a e-shop zatím nevygeneroval žádnou objednávku.
U varianty č.1 sice hrozí, že se Vám e-shop rozběhne pomaleji, než u varianty č.2, ale zase se naučíte veškerou administraci, objevíte spoustu nových věcí a za případný uspěch i neúspěch budete odpovědní hlavně vy. 
 
Pokud si tedy myslíte, že Váš eshop stačí pouze vytvořit a ihned bude vydělávat miliony, tak to se určitě pletete. Ale díky správně zvoleným strategiím se dá docílít meziročních nárůstu v obratech v řádech desítek procent. 
 
Pokud chcete probrat možnosti Vašeho e-shopu ať už stávajícího nebo budoucího, objednejte si úvdodní 30 minutovou konzultaci ZDARMA