Jak tvořit efektivní PPC kampaně

07.04.2020

Já osobně zastávám názor, že každý nemůže umět všechno. A pokud najdu někoho, kdo umí něco líp než já, tak tu práci raději přenechám jemu, pokud mi to přinese více času na to, co umím líp já, a v konečném důsledku mi to přinese vyšší zisky nebo více volného času.

Ve svých začátcích jsem si i PPC kampaně tvořil sám, ale později jsem jejich tvorbu přenechal PPC specialistům. Neznamenáto ale, že jsem se problematice PPC přestal věnovat. Stále sleduji trendy a vývoj, analyzuji kampaně a očas zasahuji a navrhuji změny, protože i PPC specialista se někdy do své práce ponoří natolik, že se na svoji práci zapomene podívat i jiným pohledem.

Pokud se tedy o PPC ještě staráte sami, mám pro Vás několik rad, na co je potřeba myslet při tvorbě a správě PPC kampaní:

  • Nepoužívejte příliš obecná slova - příliš obecná slova Vám zbytečně navyšují cenu za konverzi. Pokud prodáváte například obuv, je lepší než slovo "obuv" nebo "pánská obuv" používat spojení "pánská kožená obuv" nebo "pánská pracovní obuv". Pokud budete Váš produkt co nejlépe specifikovat v popisu produktu i v nastavení PPC, získáte tak více konverzí za nižší náklady.

  • Používejte také vylučující slova. Spousta lidí opomíjí tento poměrně významný faktor - nepoužívá vylučující slova - tzn. slova nebo sousloví na která se nemá Vaše reklama zobrazovat. Pokud třeba prodáváte pouze nízkou pánskou obuv, použijete jako vylučující slovo "kotníková" nebo "vysoká" a nebudete tak zbytečně platit PPC za sousloví ve vyhledávání, která obsahují tato vyloučená slova.

  • Kontrolujte pravidelně výsledky PPC kampaní. Jak sem psal výše, kontroluji i práci PPC specialistů a dvojnásob platí potřeba kontroly, pokud si PPC spravujete sami. Dá se tak uštřit nemalá částka za PPC ( při mých nákladech na ppc, které se pohybují okolo 100 tisíc korun ročně, to může být i více než 10%). Já doporučuju udělat kontrolu jednou měsíčně tímto zpusobem:

    • Nastavte si kontrolní úsek za posledních 3-6 měsíců

    • Slova, která nemají žádné prokliky ani žádné konverze rovnou smažte

    • Slova, která mají málo prokliků a žádné konverze - podívejte se na jaké průměrné pozici se vyskytují. Pokud na prvních, tak je vymažte. Pokud na nižších, tak zkuste zvýšit CPC a po měsíci znovu zanalyzujte

    • Slova, která mají hodně prokliků a málo konverzí - v tomto případě se jedná většinou o již zmiňovaná příliš obecná slova. Pokud Vám cena za konverzi vychází dobře - ponechejte je. Pokud Vám cena za konverzi vychází, jako moc vysoká - zkuste slova více konkterizovat na rozvinuté fráze.