Je vhodné používat emotikony (smajlíky) v komunikaci se zákazníky?

15.10.2018

Tohle je poměrně složitá a zároveň citlivá otázka. Neexistuje na ní de facto žádná fundovaná odpověď ani kvalitní průzkum. Je ale prokázané jakým způsobem smajlíci fungují a podle toho se můžete rozhodnout, jak s nimi nakládat.

Určitě také záleží v jakém byznyse podnikáte, kdo je Vaše cílová skupina, jaká jste vy osobnost, jaká je Vaše firemní kultura atd. Já osobně emotikony nepoužívám ani v newsletterech ani na webu. Pouze na sociálních sítích, protože tam předpokládám, že mám mladší fanoušky a je zde používání emotikon již běžnou a zažitou záležitostí.

A proč je tedy používat:

  • Můžete jejich prostřednictvím šířit radost a optimismus - jsou stále běžnějším způsobem komunikace a dokáží přinášet osobní interakce
  • Některé emotikony ( hlavně ty nejpoužívanější u kterých si umíme bezprostředně vybavit jejich význam) dokáží ve čtenářích příspěvků vyvolávat reakce jako u reálného dialogu
  • Na sociálních sítích zvyšují sociální sílu příspěvků a pokud jsou používané vhodně, dokáží si čtenáři zapamatovat více informací
  • Dokáží zmírnit kritiku a vnést nadhled do problému - pokud Vás například někdo na soc. síti kritizuje nebo špatně hodnotí Vaši službu nebo produkt, tak poud se nebojíte a chete nastalý problém veřejně řešit, dokážete vhodným použitím emotikon kritiku zmírnit u dotčeného, a u ostatních čtenářů, tak můžete zvýšit svůj kredit - důvěryhodnost.