Má smysl zakládat nový e-shop, když už jich je na trhu dost ???

03.02.2017

Tak tuhle otázku jsem si položil, když jsem zakládal svůj e-shop se zábavní pyrotechnikou. Bylo to v roce 2010. V té době už jsem měl několik let zkušeností s offline prodejem a pár realizací ohňostrojů za sebou. Na internetu bylo tenkrát 29 eshopů, se zábavní pyrotechnikou. Většina z nich nabízela pyrotechniku českých dovozců jako Klásek, Hornet, Panta a Tarra. Tak jsem začal taky. Obchody se ale moc nehýbaly a ještě navíc se vždycky před Vánocema na trhu objevily další eshopy (to se děje dodnes), které pokazily ceny aby něco prodali aspoň s minimální marží (podle mě to dělají lidé co při tom chodí do práce a nemusí je to živit celý rok a jen si chtějí na konci roku přilepšit) a po vánocích zase zmizeli.

Tak jsem dostal nápad, který se mi velmi vyplatil. Mimo to, že jsem se začal věnovat online marketingu, začal jsem do Česka dovážet novou značku zábavní pyrotechniky Europyro. Prodávám ji jenom já s kolegou z Olomouce, kterému jsem nakonec svůj eshop pronajal, abych se mohl věnovat jen online marketingu. Ceny i marže si tak určujeme sami, držíme stejné ceny a obraty nám rostou i v tak konkurenčním prostředí.

Dalším důležitým faktorem je pozorovat také práci konkurenčních e-shopů a snažit se ji dělat lépe. Například jsem zjistil, že většina konkurence balí své ohňostroje do různých krabic a volné místo vyplňuje, novinama, papírama, fóliema, pet lahvema... Ale zjistil jsem, že zákazníkům se to moc nelíbí a je to pro ně práce navíc, dělat si starosti kam vyhodit ty zbytečnosti z krabice. Tak jsem si nechal vyrábět krabice přímo na míru velikostem ohňostrojů. V krabici se to musí posílat tak jak tak, ale když s tím zákazník nemá žádnou starost navíc, naopak, když může ohňostroj odpálit rovnou z krabice, ve které mu přišel a pak to i s krabicí rovnou vyhodí, tak rád nakoupí znovu u mě a častokrát mě i doporučí dál.

Ještě stále váháte jestli má smysl zakládat nový eshop? Zkuste si do mého příběhu namísto pyrotechniky dosadit to, co byste rádi prodávali vy nebo to čemu rozumíte.

Další rady a tipy na to, jak se dostat před konkurenci vám rád sdělím při mých konzultacích. První 20 minutovou konzultaci si můžete objednat ZDARMA