Proč se vyplatí budovat databázi a komunikovat s ní ?

20.01.2018

Tohle téma považuji za jedno z nejdůležitějších, pokud opravdu chete uspět online.

Svůj první e-shop jsem založil v roce 2010 a myslel jsem si, že stačí sem tam udělat nějakou změnu na stránkách, pořídit nějaké nové zboží, zaplatit nějakou reklamu na Seznamu nebo Googlu a budou mi chodit objednávky.

Objednávky chodily, ale málo a víceméně jen v listopadu a prosinci, protože zábavní pyrotechniku považují všichni za sezónní zboží. V polovině roku 2013 jsem je díky kurzu Email Academy naučil budovat databázi a komunikovat s ní díky aplikaci Smart Emailing a začly se dít divy. Začal jsem prodávat během celého roku a zákazníci u mě začli nakupovat opakovaně:

  • V letech 2010- 2012 u mě nakoupilo opakovaně pouze 3% zákazníků
  • V roce 2013 to bylo 7% zákazníků
  • V roce 2014 to bylo 18% zákazníků
  • V roce 2015 to bylo 24% zákazníků
  • V roce 2016 to bylo 29% zákazníků

V roce 2016, jak jsem psal už v předchozích článcích na mém blogu, jsem se začal hodně zaměřovat na Facebookovou reklamu. Naučil jsem se vytvářet a pracovat s Okruhy uživatelů, začal jsem používat takzvané Look Alike Audience a docílil jsem toho, že u mě v roce 2017 opakovaně nakoupilo již 36% zákazníků. Čím více zákazníků u Vás nakupuje opakovaně, tim nižší máte náklady na marketing, protože nejdražší je získat nového zákazníka. Další rady a tipy na to, jak budovat databázi a jak s ní komunikovat, jak vytěžit co nejvíc z Facebooku a reklamy na něm vám rád sdělím při mých konzultacích. První 20 minutovou konzultaci si můžete objednat ZDARMA.